woensdag 3 oktober 2012

Tiramisu met Speculoos

Zin in iets zoets?! Ja! Ik ook! Hier heb je een klein idee.
Deze heerlijke Tiramisu is gemaakt met Speculoos koekjes in plaats van lange vingers! Dit recept is super lekker en makkelijk om te maken!















Wat heb je nodig:

125 g "Lotus" speculoos koekjes (gemalen)
250 g mascarpone
1 kopje espresso (optioneel)
2 eierdooiers
1 eiwit
50 g bloemsuiker
cacaopoeder of Lotus Speculoos Crumble 


  • Splits de eieren en hou het eiwit van 1 ei apart
  • Meng vervolgens met een mixer de 2 eierdooiers, de bloemsuiker tot een luchtig beslag. Dit mengsel moet een lichte kleur hebben
  • Voeg de mascarpone toe en mix alles tot een glad geheel
  • Klop het eiwit stijf en schep dit voorzichtig met een houten lepel onder de mascarponecrème. Klop de lepel niet af op de rand van de kom, want zo klopt u de lucht uit het opgeklopt eiwit
  • doe 1 eetlepel gemalen speculoos in de bodem
  • Bedek de gemalen speculoos met een laag mascarponecrème
  • Hierop komt dan weer een laag gemalen speculooskoekjes en vervolgens weer een laag crème. Herhaal dit dan nog een keer
  • Zet de tiramisu 4 uur in de koelkast om op te stijven
  • Strooi vlak voor het opdienen een laagje cacaopoeder en schilfers witte chocolade
Buon Apetito!

6 opmerkingen:

  1. Yessssss I always fancy something sweet :)
    And would loooooooooove to have this tiramisu
    It looks superb!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my gosh you are amazing. This is....fabulous! Pinned!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Ik heb een vraagje. Het ziet er heerlijk uit en ik wil het zeker eens proberen. Bij de benodigdheden staat er ook sterke koffie, maar waar moet ik dat bij toevoegen? En wat is de hoeveelheid dat ik moet gebruiken.

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Yasemin, ik heb namelijk geen koffie gebruikt omdat ik de speculoos heb gemalen. Mocht je hele koekjes willen gebruiken dan kun je ze één voor één onder in koffie dopen. Je hebt 1 kopje espresso nodig!
      Veel succes ermee!

      Verwijderen

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...