zondag 12 januari 2014

Gecondenseerde melk bars met kokos en walnoten

Een lazy cake voor een lazy zondag! Deze gecondeseerde melk bars zijn ideaal als een luxe snack voor bij de koffie... Hij is makkelijk te maken! Je hoeft maar de ingredieten in de bakvom te doen en te bakken.

Dit recept komt van een boek die ik een paar jaar geleden in Parijs heb gekocht, 30 recepten met gecondenceerde melk. Ik heb eerder een recept van dit boek uitgeprobeerd. De Carrot cake met gecondenseerde melk. Hij was ook zo een lekker cake.
De gecondeseerde melk bars moeten volgens het recept 35-40 minuten gebakken worden. Dat is te lang voor dit recept. Na 20 minuten bakken begon de cake donker te worden. Bij 30 minuten heb ik het uit de oven gehaald. De cake was al donker! zoals je op de foto kunt zien..
Als je dit recept wilt uitproberen dan raad ik je aan om het 20-25 minuten baken.

Ik heb veel complimenten over de cake gekregen.. Ik ben geen fan van kokos maar deze vond ik lekker. De smaak van kokos is niet overheersend! De combinatie van kokos, walnoten en gecondeseerde melk is gewoon lekker.



Recept

1 blik gezoet gecondenseerde melk
100 gram petit beurres biscuits
50 gram boter, gesmolten
150 gram pure of melkchocolade
70 gram gemalen kokos
150 gram walnoten, grof gehakt

Verwarm de oven voor op 180 graden. Beboter en bekleed een bakvorm 27x27 cm met bakpapier.

  • Maal de petit beurres tot poeder in een keukenmachine.
  • Meng de gesmolten boter erdoor.
  • Verdeel het mengsel over de bodem van de springvorm en druk aan.
  • Hak de chocolade is stukjes en verdeel over de koekjes laag.
  • Strooi de gemalen kokos erover.
  • Verdeel de gehakte walnoten over de kokos.
  • Verdeel de gezoete gecondenseerde melk er overheen.
  • Bak voor 20-25 minuten.
  • Laat de taart in de bakvorm afkoelen.
  • Betrooi de cake met poedersuiker.
  • Snij met scherpe mes in stukjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...