maandag 19 januari 2015

Cookies deeg cake: Dapeppa koekjesmix

Op verschillende sites had ik al gelezen over het de Dapeppa Koekjesmixen en ben volger geworden van de facebookpagina, toevallig dat weekend was er bij Albert Heijn en zag de dapeppa koekjesmix
potjes in de aanbieding. Dus besloot ik de smaken die ze nog hadden te kopen.. Ik ben zo blij met mijn aankoop.. Gezellige potjes zijn dat!



De eerste Batch heb ik samen met mijn vriendin gemaakt.. Zij koos voor de smaak walnoten en cranberries.
De koekjes zijn snel en makkelijk om te maken. We waren binnen no time klaar en hop de oven in. Ze zijn superlekker maar minder mooi dan de potjes zelf :( dat is wel jammer.








Later kwam ik op het idee om een cake van de Dapeppa koekjesmix te maken van de mooie potje die ik nog heb. Ik heb het deeg bereid volgens bereidingswijze. Het deeg in een ronde bakplaat van 20 cm geplaatst, deze plat gedrukt en voor 20-25 minuten goudbruin gebakken. Ik liet het 15 minuten in de bakvorm afkoelen dan warm geserveerd met een bolletje vanille ijs. Et voila! Een heerlijk dessert na een lekkere maaltijd. Je kunt deze ook met opgeklopte slagroom serveren.



Bereidingswijze Cookies deeg cake
  •  Verwarm de oven voor op 180 graden
  •  Meng alle ingrediënten uit de glazen pot door elkaar
  •  Voeg 90 gram zachte roomboter en 1 ei toe
  • Meng alles goed door elkaar
  • Doe het deeg in een ronde bakvorm en druk het plat.
  • Bak voor 20-25 minuten goudbruin.


De volgende dag heb ik een stukje als ontbijt gegeten met glas koude melk.. Jammie!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht... Hoop je snel terug te zien!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...